vrijdag 10 juni 2011

Noorwegen dag 9. 9 juni

Gisteravond hebben we nog een wandelingetje langs het fjord gemaakt en nog even gezellig gekletst met een aantal mensen van de groepsreis.
Die blijkbaar niet geheel zonder risico is. Caravan die met behulp van een toevallig aanwezige vorkheftruck uit een gat gelicht moet worden. Naar beneden vallende rotsblokken die op een haar na 1 van de caravans mist.
Klinkt voor een anwb reis erg spannend. Ik hoop niet dat wij het zo avontuurlijk gaan maken.
Als we terug lopen zien we de plaatselijke jeugd een duik nemen in het fjord.
Na wederom een goede nachtrust, wat zijn we blij met onze nieuwe matras, worden we wakker met regen.
We staan op een grasveld waar we bij aankomst al op wegslipte.
Als ik naar het toilet gebouw loop om me te wassen is het grasveld inderdaad nog drassiger geworden. Hmmm. Gelukkig staan er nog een kleine 50 nederlanders die straks misschien bereid zijn om een medelandgenoot uit de drek te duwen.
Eerst maar ontbijten en het toilet leeg maken, want vannacht willen we weer vrij gaan staan.
Na de ochtend rituelen starten we de motor weer en op hoop van zegen geef ik een beetje gas,
yes er zit beweging in, voorzichtig rollen we uit de drassigheid het grindpad op.
Zo heb ik mooi gefixed, wat ben ik opgelucht, scheelt me toch een hoop goed bedoelde tips van 50 nederlanders :)
Vandaag gaan we naar het gletsjer museum in fjaerland. Een gletser wandeling laten we maar achterwege gezien de regen. Museum is erg leuk om te doen.
Vanaf hier rijden we richting maloy en ondanks de regen is dit ook weer een erg mooie route.
De voorruit is eigenlijk een groot breedbeeld scherm met een ruitewisser. Echt heel erg mooi.
Om 1600 duiken we een picknick plaats op waar we willen overnachten.
Lang alleen staan we niet, al snel staat er een franse camper achter ons.
We vermaken ons de rest van de dag met eten, drinken, lezen en naar buiten kijken.
'savonds kijken we nog een dvd van midsomer murder. Een gevoel van enorme vrijheid en luxe bekruipt me.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten